יאמי מאמי

טיפים איך לתקתק ארוחה בריאה?

איך לתכנן ארוחה מהירה ומזינה בקלי קלות בתוך כל השגרה הלחוצה, לוח זמנים צפוף ועבודה אתן צריכות לשים לב גם לתזונה מזינה של ילדכם אבל, איך עושים זאת?! איך מג’נגלים בין ריבוי המשימות וגם דואגים לארוחת ערב/ צהריים משפחתית בלי לצאת מהכלים? 

אז הנה כמה טיפים לאיך לתקתק ארוחה מהירה ומזינה, בקלי קלות:

1.  מיזון פלאס (Mise en place)- משמעות הביטוי הצרפתי הוא “הכל במקום”.בזמן הבישול, נעדיף להכין את כל המצרכים מראש חתוכים, שטופים ומוכנים להזרק לסיר בכל רגע שתחליטי. זה יחסוך ממך המון ריצות במטבח ותחושת העייפות תאחר להגיע.

2. קיצורי דרך- ע”י שימוש במכשירים שונים הדרך לארוחה מתקצרת והפסקת הקפה שלך מתקרבת. מיקרוגל, בלנדר מוט, מעבד מזון הם רק חלק מהמכשירים שיעזרו לך לתקתק ארוחות מארץ הפלאות.

3. טכניקות בישול- אפייה זוהי אחת הדרכים היעילות לקיצור זמן במטבח. אחת שתיים לתבל, לכסות לאפות. אני קוראת לזה שגר ושכח ומשגרת את עצמי לכיוון הסלון.

4. ארוחה בסיר אחד-כדי לעזור ולהקל על עבודת הניקיון שאחרי, בישול בסיר אחד

בהחלט עושה את העבודה.  תוכלי להכין ארוחת מקרונים עם חזה עוף/ אורז עם  עוף וירקות/ בורגול מזרחי עם פרגיות ועוד המון המון מתכונים שווים וטעימים, בלי כלים מיותרים.

נשארתן עד כאן קבלו בונוס:

חווית הבישול היא תרפיה מצויינת אבל, לא רק לכן. הבישול זו דרך מופלאה לתקשר, ליצור עניין ושיח עם הילדים. ריתמו אותם לעשייה שלכן במטבח, גם אם הם לא חותכים כל כך מדויק, מבחינתם זו סדנת יצירה עם אמא. ככה תרוויחו גם שיחה מלב אל לב ותיצרו לכן ולהם עוד זכרון מתוק, שלא ישכחו.

קוסקוס עם חזה עוף וירקות | תבשיל בסיר אחד

2 כוסות גרישה (בורגול טחון) q turz 500 גרם חזה עוף חתוך לקוביות חלוט במים חמים למשך 10 דקות 2 בצלים קצוצים דק כוס וחצי אפונה וגזר ( או כל ירק אחר שהילדים אוהבים חתוך לקוביות קטנות) כפית וחצי כורכום מלח פלפל שמן זית 4 כפות כוס מים רותחים

הכנה:

נשים בסיר רחב את השמן ונטגן את הבצלים עד הזהבה. נסנן את העוף מהמים החמים ונוסיף לסיר על אש בינונית. אחרי 10 דקות נוסיף את הירקות והגרישה/אורז ונתבל.

נוסיף 2.5 כוסות מים רותחים לסיר. נערבב היטב וננמיך לאש נמוכה, גז קטן. נחכה 20 דקות מתקנים טעמים ובתאבון.

שימו לב :

1.אפשר להשתמש באורז מבושל שנשאר לכן במקרר ולהכניס לסיר רק אחרי שלב העוף והירקות.

2..הקפידו על תיקון טעמים בסוף הבישול.

3. גרישה זהו בורגול טחון מזכיר בנראות ובטעם קוסקוס. ניתן למצוא בכל סופר.

אפשר להשתמש גם בבורגול עבה.

עכשיו, אחרי שקראת אתן לך טיפ אחרון והכי חשוב, לפני הכל תנשמי.

תנשמי כי המטבח זה צבע, זה חיות זה הלב של הבית. זה שמחה, זכרונות, צחוק ואהבה.

תנשמי כי, המטבח לא מסובך כלל ואת מתחילה ממש עכשיו.

זכרי תמיד, אוכל מעולה לא נמדד במספר שעות ההכנה כי אם, במלוא תשומת הלב ואהבה שהוקדש לו. 

שלך חן

השאירי תגובה