חופשות וטיולים טיולים לחו"ל עם ילדים

טיול משפחתי בלונדון – 10 טיפים חשובים

נכתב על ידי ליבי גולדן

אני ובעלי מאוד אוהבים את לונדון, שנינו ביקרנו בה בעבר ונהנינו מאוד, אז החלטנו לחזור אליה שוב, הפעם בטיול משפחתי עם שלושת הילדים שלנו (גילאים: 9 ותאומים בני 4 כמעט).
ביקרנו בעבר בלונדון וצברנו בה חוויות רבות, אך הפעם טיילנו עם הילדים, אז רשימת הטיפים מיועדת במיוחד להורים עם ילדים קטנים.

10 טיפים לטיול משפחתי בלונדון:

  1. טיסה עם ילדים קטנים – אנחנו בחרנו לטוס עם איזיג’ט, ויכולים לדווח שהייתה לנו חוויה נהדרת – הטיסה והשרות היו נעימים בהלוך ובחזור. על מנת שהילדים יהיו רגועים במהלך הטיסה חשוב להגיע מוכנים ולהכין מראש סרטים בטאבלט, חוברות לצביעה ועוד. הטיסה אמנם עוברת מהר, אך כדאי להתכונן לכל מצב אפשרי. המלצה נוספת היא להורים שטסים עם ילדים שנגמלו לאחרונה מטיטולים – כדאי ליתר בטחון לארוז “תחתוני גמילה”. בטיסה לעתים יש תור לשירותים (מה שקרה גם בטיסה שלנו כי אחד מהתאים היה לא פעיל) ובנוסף השירותים של המטוס מלחיצים ילדים רבים והם נמנעים מלהיכנס, דבר שעלול לגרום ל”תאונה” לא נעימה לילד/ה. כדאי לשים תחתוני גמילה לפחות עד הנחיתה ומעבר בביקורת הגבולות.
  2. הזמנת שרות מוניות – במידה והנחיתה היא בלוטון, כדאי לפי דעתי להזמין מראש שרות מוניות מאשר לנסוע עם הילדים והמזוודות ברכבת עד לעיר. ההמלצה במיוחד תקפה אם אתם מטיילים עם ילדים מאוד קטנים שעלולים אחרי הטיסה להיות עייפים ולא הכי משתפים פעולה. אנחנו העדפנו לשלם מספר פאונדים נוספים והזמנו מונית דרך חברת batransport  שהציעו שרות משתלם.
  3. תחבורה ציבורית בלונדון – לאחר שבדקנו את המחירים ראינו שהדרך הכי טובה לטייל בעיר עם ילדים היא בתחבורה הציבורית. בלונדון ילדים עד גיל 11 נוסעים בתחבורה ציבורית בחינם (בליווי מבוגר כמובן). אנחנו רכשנו כרטיס אויסטר שאפשר לנו לנסוע בתחבורה ציבורית במהלך הטיול שלנו ולמעשה שילמנו על רק עלי ועל בעלי. ניתן לקנות הכרטיס בתחנות רכבת התחתית בעזרת מכונות אוטומטיות ובסיום הטיול אפשר לפדות מהמכונות את יתרת הכסף שנשאר. בלונדון ניתן להשיג גם כרטיס שנקרא לונדון פס, אך הוא פחות אטרקטיבי להורים לילדים קטנים, כי בין כה וכה ילדים עד גיל 11 נוסעים ברכבות חינם וילדים צעירים עד גיל 5 נכנסים לרוב המקומות ללא עלות.
  4. מקום לינה: לכאורה, הבחירה הכי הגיונית למי שמטייל בעיקר בתחבורה ציבורית היא לשהות במלון בקרבת תחנות טיוב מרכזיות. כישראלים, גם אנחנו חשבנו ככה, כי אנחנו יודעים כמה קריטי זה להספיק בזמן להגיע לרכבת. עם זאת, אני ממליצה לכולם לא לבחור במלון שצמוד לרכבת! בלונדון, יש תדירות גבוהה לרכבות (כל שתי דקות מגיעה רכבת), הן מתחילות בחמש בבוקר ומסתיימות באחת בלילה! וכל קו נוסע לשני הכיוונים. שהייה בקרבת תחנת הטיוב לא באמת תהיה משמעותית מבחינת עמידה בזמנים, יש אבל סיכוי טוב שלא תצליחו לנוח לצלילי הרכבות וההמולה של התחנה. אם אינם רוצים שהילדים ישקימו ב  – 6 בבוקר דווקא כשאתם בחופשה, עדיף לבחור מלון או בית דירות במרחק הליכה של 10 דקות. ככה תרגישו במרכז עדיין, אך גם תיהנו מאווירה שקטה ושינה טובה. בנוסף, לרוב המחיר יהיה יותר זול כך שזה משתלם. שימו לב במיוחד לא ללון בקרבת תחת ארלז קורט. התחנה מאוד מומלצת כשלעצמה, אך המסילה שלה עוברת גם מעל האדמה והיא מקור להרבה רעש שעלול להטריד אתכם ואת הילדים גם כן.
  5. מוזיאונים: אחד הצ’ופרים בטיול עם הילדים בלונדון היא כנסה למוזיאונים בחינם, אבל קחו בחשבון שלאחר פתיחת המוזיאון כבר יש תורים עצומים. במהלך השבוע ובסוף השבוע גם כן, תוכלו לראות המוני אנשים וקבוצות מאורגנות של בתי ספר. כדי לשמור על ההרמוניה בטיול כדאי להימנע מתורים ארוכי שיכולים מאוד להקשות על הילדים ועל הסבלנות שלכם גם כן. אם אתם מטיילים ילדים עד גיל 7 או 8, נמליץ לכם לוותר על מוזיאון טבע והיסטוריה, אלא אם כן אתם מטיילים מחוץ לעונה כמובן ואז ייתכן ותוכלו ליהנות במוזיאון גם עם הקטנטנים. 
  6. טיול יומי ללגולנד ווידזור – חגיגה אמיתית!
    אם מתאפשר לכם מבחינת עמידה בזמנים, סעו ללגולנד ווינדזור – אטרקציה נהדרת לילדים, הנאה מובטחת לילדים. עם זאת, חשוב לי לציין שבימי שבת וראשון יש המון אנשים והתורים ארוכים, לכן עדיף לנסות להגיע לשם באמצע השבוע. הגענו לשם עם הילדים באחד מימי השבוע, הם רצו בין המתקנים מהרגע בו הגענו עד לרגע שעזבנו, כשהפארק נסגר.
    רבים ממליצים על פארק צ’סינגטון, אך לדעתנו אם אתם עם ילדים מתחת לגיל 8, הוא פחות יתאים. בצ’סינגטון יש מגוון מתקנים, אך רובם לא מתאימים לילדים קטנים והמדיניות במקום מכתיבה שרק מגובה 1.10 אפשר לעלות על חלק מהמתקנים, ביניהם נסיעה בספארי שמציג מספר מצומצם של חיות : 3 ג’ירפות ו – 2 היפואים במשוער. אנחנו ממליצים לוותר על צ’סינגטון ולנסוע ללגולנד.
  7. ילדים בתהליכי גמילה – הורים רבים מתלבטים לגבי טיסה עם ילדים קטנים במיוחד בגלל נושא הגמילה מטיטולים. הניסיון שלנו הראה לנו שהדבר בהחלט אפשרי. ברחבי לונדון ניתן למצוא שירותים ציבוריים בכל מקום כמעט, במצב נקי ומתוחזק. רשתות המזון מאפשרות שימוש חופשי בשירותים גם כן. אנחנו נקטנו באמצעי זהירות נוספים, הבאנו אתנו בקבוקי ג’ל חיטוי ששימשו אותנו רבות במהלך הטיול ומגבונים, בעזרתם ניתן לנקות את האסלה במידת הצורך.
    במקרים קיצונים שאין שירותים, כשמדובר בילדים קטנים שצריכים להתפנות, אפשר למצוא בפארק שיח קטן. באופן מפתיע, הבריטים קיבלו את זה בהבנה ואף בהומור – במקרה שלנו היה מדובר בתאומים שלנו שהשקו יחדיו את הדשא והעלו חיוך על פני העוברים ושביםJ
  8. טיול בלונדון עם עגלה – חופשה משפחתית בלונדון הייתה בחירה נכונה למשפחתנו בהרבה מובנים ובמיוחד לאור העבודה שלונדון בהחלט מנגישה את עצמה לאוכלוסיות שונות. בטיול עם הילדים שמחנו לגלות כי יכולנו להיכנס למרבית המקומות עם עגלת התאומים! כי מקומות רבים מותאמים לכיסאות גלגלים עקב ההתארגנות לאולימפיאדה הפאראלימפית. אנחנו טיילנו לרוב בלי העגלה והסתדרנו נהדר, אך אם ברצונכם להגיע לתחנת רכבת עם עגלה, כדאי לוודא מראש בכל זאת אילו תחנות טיוב מונגשות לנכים וכך תדעו אם יהיה לכם נח להגיע עם העגלה. בכל מקרה, הבריטים אנשים מאוד אדיבים ובמידה ותגיעו לתחנה לא מונגשת, רוב הסיכויים שיתנדבו  לעזור כשיראו אתכם עם עגלה מנסים לרדת במדרגות.
  9. מנוחת צהרים בזמן טיול – טיול עם הילדים ובמיוחד ילדים קטנים הוא שונה, וצריך להתארגן בהתאם. במידה ואם במטיילים בלי עגלה, כדאי לארוז בתיק הגב סדין או שמיכת פיקה ולבלות את הצהרים בפיקניק באחד מהפארקים המקסימים ברחבי העיר. ההפסקה שם תאפשר לילדים לנמנם בצל ולכם לנח גם כן וליהנות מהאווירה הפסטורלית במקום.
  10. הטיפ הכי חשוב שאנחנו יכולים לתת לכם הוא להזמין מראש מהאינטרנט (כשניתן כמובן) כרטיס לכל פעילות אליה אתם מתכננים ללכת. לרוב תגלו שזה חסך לכם המון זמן ולעתים גם כסף. בחישוב גס שעשינו, גילינו שחסכנו במשוער יותר מ 600 ₪ על אטרקציות, בגלל שתכננו מראש את הגעתנו והזמנו כרטיסים מהרשת. בנוסף, אם ניתן לחסוך מהילדים עמידה ממושכת בתורים עדיף, מצב הרוח יהיה יותר חיובי לכולם.
    הערה נוספת שיש לנו לגבי תורים ארוכים – היזהרו מהתור הארוך אל הלונדון איי. מדובר בפארק מקסים, אך ההמתנה בתורים יכולה לקחת זמן רב לעתים יותר משעה. במידה ואתם מתכננים להגיע ללונדון איי, הזמינו מראש כרטיסים – אתם תודו לנו.
    עם זאת, קחו בחשבון שלמרות שמדובר באטרקציה מקסימה, ייתכן ופחות תתאים לילדים קטנים. עלייה על הגלגל הענק עלולה ללוות בפחד ובכי, או יותר גרוע – הצהרה פתאומית שאחד הילדים צריך פיפי. אנחנו ממליצים לחכות עם הגלגל הענק בלונדון איי לטיול עם הילדים כשיהיו גדולים, ולבחור תצפיות אחרות על העיר– רצוי עם מינימום תורים ואפשרות מהירה לרדת.
טיול משפחתי בלונדון – 10 טיפים חשובים

לסיכום – היה לנו טיול מהנה ולונדון מדהימה! טיילנו יחד משפחה של חמישה נפשות, 9 ימים ונהנו מאוד!

השאירי תגובה