יאמי מאמי

איך נכין מנה מכמה מרכיבים בלבד?

גילוי נאות עדיין לא נכנסתי למעגל האמהות. רווקה בת 35 שאוהבת ונושמת אוכל. אז איך זה קשור אליכן? מיד אסביר.  יש לי 8 אחים ואחיות מאותם הורים, אם תהיתן ומאז שאני זוכרת את עצמי אוכל תמיד היה הלב של הבית. מאכלים מסויימים עד היום שולחים אותי אחורה, לרגעים מאושרים ושמחים.(לימים הפכתי   לגרגרנית, חח.. ) בזמנו לא נהוג היה שנשים יפתחו קריירה עצמאית או בכלל ולכן, אימי התרכזה בעיקר בגידול 8 ילדיה. עקרת בית שהחזיקה קריירה מפוארת בבניית בית לתפארת. אימי הייתה מבלה המון זמן במטבח, בכל זאת המון פיות להאכיל. אני מיד מצאתי לי מקום לידה וכך הייתי מבלה שעות ליד הסירים שלה ושל סבתי. בחגים ובשבתות הייתה טורחת כפליים כדי להספיק להכין ולסיים הכל לפני כניסת החג, כולל מאפים ועוגיות. אז הבנתי את הקושי בלג’נגל בין כל המשימות יחד.

גם לאמא המודרנית היום יש אינסופ משימות. עבודה, בישול, לימודים, חינוך, תחזוק המשפחה, חוגים, חגים ועדיין שישאר מספיק זמן גם לרומנטיקה. אחיותיי הנשואות מהוות לי מקור השראה ובזכותן אני לומדת להכין מתכונים מהירים וטעימים גם להן וגם לילדים. אין יום שאני לא מקבלת הודעה בוואטס אפ המשפחתי מה אפשר להכין מכמה מרכיבים בלבד. אז הקסם קורה, אחת שתיים והמנה מוכנה להגשה.

אז, אומנם אני עדיין לא יודעת איך מג’נגלים אבל, אני כן יכולה לעזור ולהראות לכן איך אפשר לתקתק אוכל טעים ובלי לשבור את הראש. למשל, ידעתן שאפשר להכין ארוחה נפלאה ומתאימה לילדים מ 3 מרכיבים בלבד. אין ילד שלא אוהב תפו”א וחזה עוף. לגמרי מבינה אותם, תפו”א זו החולשה שלי. הנה 2 מתכונים שונים מאותם מצרכים בדיוק ובטעם שילדים אוהבים. אתן, תודו לי אח”כ .

נגאטס עוף

200 גרם חזה עוף ( טחון) בצל קצוץ דק/ שבבי בצל תפוחי אדמה רכים כף קטשופ/ רוטב צ’ילי מתוק  מלח פלפל לציפוי פירורי לחם

הכנה: נשים את כל המרכיבים בקערה ונמעך למרקם גס. ניצור נגיסים קטנים ונצפה אותם בקערת פירורי לחם. נניח על מגש אפייה ונאפה את הכל עד הזהבה, בחום של 200 מעלות

סופריטו של סבתא

מצרכים: 200 גרם חזה עוף חתוך לקוביות 2 תפוחי אדמה רכים חתוך לקוביות בצל חתוך דק/ שבבי בצל מלח פלפל ½ כפית כורכום ½ כפית חוייאג’

הכנה:

נטגן את הבצל עד הזהבה, נוסיף את החזה עוף ונטגן למשך 15 אש נמוכה. נוסיף את תפו”א ונתבל. נמשיך את הבישול לעשר דקות נוספות ונוריד מהאש. להגיש עם אורז או בפיתה .

עזבי אותך מטייק אווי זה הזמן ליצר זכרונות מתוקים לילדים, חצי שעה ויש לך ארוחה מוכנה. בריאה, טעימה ומזינה, תזכרו איפה שמעתן את זה קודם, המטבח לא מסובך בכלל ואנחנו מתחילות ממש עכשיו!

השאירי תגובה