חופשות וטיולים

חיי לילה באיה נאפה, עם הילדים !

נכתב על ידי שרון רביבו

השנה היה חשוב לי לארגן טיול משפחתי ראשון. חיכינו לגילאים בהם נוכל לנסוע עם הילדים לחופשה ארוכה. ארוכה הכוונה למעלה מ- 3 ימים. יש לי שלושה ילדים שמחים ואנרגתיים :). הרגיש שזהו, התאומים, יואב ושיר בני החמש גדלו ומאיה בת 8 וחצי, אז סוף סוף אפשר לנסוע איתם וגם ליהנות ..

מים מים מים

השלישיה שלי מאוד אוהבת כל דבר שקשור במים, בעיקר לבלות כל היום בבריכות, אז לשם כיוונתי. חיפשתי בכל מדיה אפשרית מלונות עם פארקי מים ועברתי על כל היעדים לחופשה בסגנון: פאפוס, איה נאפה וכל אי ביוון עם פארקי מים במלונות.

בשנה שעברה ביקרנו בתקופה הזו בכרתים, לקחנו איתנו את מאיה שהייתה אז בת 7. שיר ויואב היו אז בני 4 וחצי ורצינו לתת למאיה זמן איכות ולכן נסענו רק איתה.

במלון בכרתים היה פארק מים ובו בילינו רוב היום: מלון raddison blou   שמומלץ מאוד דרך אגב למי שמתכנן נסיעה לשם, אך זה תלוי מתי מגיעים. אנחנו נסענו בסוף החודש וחזרנו בתחילת הלימודים. מדובר בתאריכים שבדר”כ מורידים את מחיר הטיול מפני שרוב האנשים רוצים לחזור בזמן לתחילת השנה, אז נוצר מצב בו המלונות פשוט מתרוקנים בשבוע הזה.

החיפוש

מבחינתי החיפוש אחר טיסות ומלונות הוא סיפור לא פשוט. הרי תמיד נרצה שהשעות בהלוך ובחזור לא יגמרו לנו את כל היום, אז חיפשתי טיסות בשעות נוחות בכל מיני אפליקציות ואתרים והמחירים היו בשמיים- בכל זאת חודש אוגוסט, התקופה העמוסה ביותר בתיירות. כולם מזמינים לשבועיים האחרונים, אז לבסוף החלטנו לנסוע ב- 2 לספטמבר, אחרי תחילת הלימודים.

ישנם יתרונות בחופשה בתחילת הלימודים, לפחות יתרון אחד מורגש: הפארק מים היה ריק רוב הזמן ולכן הרגשנו כאילו שהוא שלנו ושל עוד מספר נופשים ולא עמדנו בתורים בדרך למגלשות. המלון אגב היה בתפוסה מלאה ובכל זאת לא הרגשנו זאת כלל.

הדיל

לגבי הדיל שסגרנו, מצאנו אותו באתר וואלה טורס: טיסות ומלון ל- 5 ימים, 4 לילות ל- 5 אנשים מ 2.9.18 עד 7.9.18 עלו ביחד 8,800 שקל . כל ההוצאות היו סה”כ : 10,000 ₪. אל תתפסו אותי על השקל, בקירוב.

איה נאפה

עיירה קפריסאית המושכת אליה תיירים צעירים לחיי הלילה שלה. יש לה הרבה ברים ומסיבות אבל גם אטרקציות שמתאימות לילדים.  המקום הוא יעד אטרקטיבי לחופשות משפחתיות מכיוון והוא יעד מאוד קרוב והחוויה מזכירה מאוד חופשות באילת, עם מחירי הלינה, בבתי מלון באותה רמה נוחים יותר. באיה נאפה הכל זול יותר באופן כללי. לדוגמא גלידות- יורו אחד לכדור גלידה ו-3.5 יורו ל 9 בקבוקי מים מינרלים בסופרמרקטים. חולצות לילדים- ניתן למצוא את הזולות ב 5 יורו וניתן למצוא גם ב 20 יורו. כוס קפה הפוך, עלה 2.5 יורו (כאשר יורו מומר כרגע כ 4.5 שקלים כולל מסי המרה).

הטיסה הייתה קשוחה למידי לילדים, בשעה חמש בבוקר! יצאנו באחת בלילה ברכב שלנו והחלטנו להחנות בחניון השדה אחרי שקלול שיעלה לנו יותר לקחת מונית לחמישה הלוך חזור. החניון בסוף יצא לנו 200 שקלים על כל השהות.

Electra המלון

המלון electra זה מלון עם פארק מים שהיה פרמטר שלא הסכמנו לוותר עליו. בדקנו המלצות עליו בTripadviser  וב Booking והאמת שבפועל המלון הזה צריך לקבל הרבה יותר מחמאות. הוא הרבה יותר נעים ואטרקטיבי במציאות, ופחות בתמונות.

המלון קרוב להכל, 7 דקות הליכה לכביש הראשי שם נמצאות כל החנויות, הברים והמסעדות. אין ספק שיש שם חיי לילה תוססים.

לילדים הכי אטרקטיבי היה הלונה פארק ששוכן במרחק של 25 דק’ הליכה מהמלון. זה מלון שצמוד לים, לפארק המים, למרכז העיר ולאטרקציות הפופולריות.

איה נאפה

עיירה קפריסאית המושכת אליה תיירים צעירים אודות לחיי הלילה שלה, ברים ומסיבות וגם אטרקציות מתאימות לילדים. המקום הוא יעד אטרקטיבי לחופשות משפחתיות מכיוון והוא יעד מאוד קרוב והחוויה מזכירה מאוד חופשות באילת, עם מחירי הלינה, בבתי מלון באותה רמה נוחים יותר. באיה נאפה הכל זול יותר באופן כללי. לדוגמא גלידות, יורו אחד לכדור גלידה ו-3.5 יורו ל 9 בקבוקי מים מינרלים בסופרמרקטים. חולצות לילדים, ניתן למצוא את הזולות ב 5 יורו וניתן למצוא גם ב 20 יורו.. כוס קפה הפוך, עלה 2.5 יורו (כאשר יורו מומר כרגע כ 4.5 שקלים כולל מסי המרה).

ביום ההגעה קיבלנו את החדרים בשעה שתיים בצהריים, התמקמנו והלכנו לאכול. האוכל היה סביר, עם מבחר גדול: בר סלטים, בשרים בארוחת צהריים וערב, וכן גם מבחר ארוחות לילדים- נאגטס, פסטה ורוטב וצ’יפס. התיבול שלהם היה קצת מוזר לטעמנו ובעיקר חסר טעם. הרבה מזון לא כשר לאלו שאוהבים בייקון לא היה חסר שם. מרק היום ניתן לבחור בין דלעת וירקות. גם בבר בבריכה היה מזון נגיש לילדים- המבורגר, נאגטס וצ’יפס כך שהילדים אכלו בעיקר את זה וגם אני אם לומר את האמת, זה היה די טעים…

הפארק מים של המלון

אחרי ארוחת צהריים חזרנו לחדר, לבשנו בגד ים ויצאנו לפארק מים. האתר שייך כנראה גם למלון ממול שהיה במרחק כביש צר מהחדר שקיבלנו. הפארק מים בהחלט עלה על ציפיותינו: הייתה בו בריכה גלים גדולה, בריכת אבובים, מתקני מגלשות לקטנים בתוך בריכה עם מים רדודים ו 5 מגלשות גדולות יותר.

את רוב שעות היום בו עם הפסקה כל 4 שעות לילדים פשוט לא נמאס. אחה”צ בחמש חזרנו לחדר, נחנו ויצאנו למרכז העיר ובלינו לא מעט שעות בלונה פארק.

הלונה פארק

לא עולה כסף בכניסה, כל מתקן יש עלות משלו. מגוון ענק של מתקנים לכל הגילאים כמו בריכת אבובים, מכוניות מתנגשות, רכבות הרים מכל מיני סוגים, רכבת שדים, רכבת זחל וגם אחת שממש מתהפכים בה.

מאיה ואני עלינו לבית המשוגע- רכבת הרים שעלתה 8 יורו לשתינו: יושבים בגיגית שהיא בעצמה גם מסתובבת וגם נוסעת קדימה דיי מהר… קצת מפחיד אבל חוויה. לגלגל הענק עלינו חמשתנו ב- 8 יורו, לא החשיבו את הילדים. בכל מקרה חובה ביקור שם.

אגב, הלונה הפארק אינו פעיל ביום.

אטרקציות באזור

לאוהבי קניות מומלץ לקחת טיול ללרנקה, יש שם מרכז קניות וגם קניון ענק ג’מבו שיש בו הכל ובזול. מי שלא רוצה לבזבז כספים אני ממליצה לוותר. אין מצב שתצאו משם בפחות מ 1000 שקל..

כבר בהעברה למלון קיבלנו פלייר עם מידע על אטרקציות מאורגנות על ידי השטיח המעופף שניתן לצאת דרכם והתלבטנו מה יכול להתאים לילדים בגילאים שלנו. הגענו למסקנה ש 180 יורו לאדם לטיול ג’יפים זה יקר מידי והילדים קטנים וממילא לא הכי בגיל המתאים לאטרקציה כזו.

בכל זאת רצינו לעשות עם הילדים איזושהי אטרקציה מעניינת. ממש באזור ישנן צוללות וספינת פיראטים אותנטית “הפנינה השחורה” עם הצגה חיה באנגלית בהשראת הסרט עם הקפטן ג’ק ספארו. מכיוון וההצגה באנגלית ויתרנו על הרעיון, ומצפיה מרחוק על הספינות והצוללות ניתן היה לראות שהים קצת סוער והן טולטלו לא מעט. גם חוויה שוויתרנו לעשות עם ילדים במצב שכזה.

מי שבכל זאת מעוניין בשייט כזה, השייט בספינה ובצוללות אינו יקר וכדאי להגיע לבד ולא בצורה מאורגנת דרך חברה שגוזרת עליכם קופון, אין צורך פשוט. לגבי השייט, עדיף לצאת לשייט בבוקר ולא בצהריים כי הים רגוע יותר. המלצה זו קיבלנו ממוכרי הכרטיסים לשייט בכבודו ובעצמו.

אם תרצו קיבלנו המלצה חמה על שני חופים מרכזיים: החוף ניסי שצעירים מרבים ללכת אליו, יש בו מסיבות ומגוון פעילויות ספורטיביות, גם במים. וחוף הנמל אליו בדרך כלל מגיעות משפחות ושם יש פעילויות, מסעדות ובתי קפה.
חופים נוספים מומלצים : Ayia Thekla, Makronisos .

WaterWorld Themed Waterpark Ayia Napa

לא ביקרנו בהם רק מפני שהיה לנו פארק שווה במלון . מי שאין לו פארק במלון חייב להגיע לפארק הזה. Water World, הוא פארק הכולל מגלשות ענק שבוקעות מתוך מבנים יווניים קלאסיים. זהו פארק מושקע במתקני מים ופעילויות לילדים.

מרכז העיירה בנוי סביב מנזר עתיק שכדאי להגיע אליו. בקיץ נערכים במקום זה ריקודי עם מסורתיים ובסוף ספטמבר מתקיים פסטיבל שנתי עם אמני הופעות רחוב.

זהו היה טיול ראשון קסום שלנו יחד לחו”ל וכבר מתכננים את הטיול הבא. ברור שיהיה בו פארק מים !

 

השאירי תגובה