חופשות וטיולים

חוויה משפחתית ביפן

בשנים האחרונות, עם התחזקות הכלכלה הישראלית וירידת ערכו של היין היפני עלתה יפן על מפת התייר הישראלי והפכה ליעד נפלא לטיול יחיד במינו לכל המשפחה.

יפן היא מדינה מרתקת, יפהפייה ופוטוגנית המשלבת את שיא המודרנה עם המסורת העתיקה שלה: מרכזי קניות ורחובות סואנים מוארים בשלטי ניאון לצד רובעים מסורתיים, גורדי שחקים ומבנים בעלי ארכיטקטורה מודרנית לצד מתחמי מקדשים עתיקים, מלונות מודרניים לצד בתי הארחה מסורתיים, שמורות טבע מרהיבות, ניקיון ואסתטיקה בכל פינה, האוכל היפני שהוא חוויה קולינרית ואסתטית בפני עצמה וחווית המפגש המרתק עם הגינונים והטקסים היפנים המיוחדים במינם.

הזמן האידיאלי לביקור ביפן הוא בעונות הסתיו והאביב כאשר יפן נמצאת בשיא יופייה ומזג האוויר קריר ונעים. בסתיו בעת השלכת הצבעונית ובעונת האביב בזמן פריחת הדובדבן והפירות הנשירים האחרים. בחורף קר מאד ביפן ומושלג באזורים רבים, זמן פחות מתאים לטיול עם ילדים ובקיץ ניתן לטייל אך יש לקחת בחשבון כי מזג האוויר חם מאד ולח מאד ולעיתים פוקדות את יפן בעונה זו סופות טייפון שעלולות לשבש את הטיול .

כדי למצות את הטיול ביפן, מומלץ לבנות מסלול טיול שישלב בתוכו את המיטב של יפן ויכלול ביקור בערים המרכזיות: טוקיו, קיוטו, טקיאמה, אוסקה והירושימה .

ובאטרקציות מרכזיות וחוויות כמו: ביקור ברובעי הקניות העמוסים בטוקיו: גינזה, שיבויה ואומטוסנדו לצד המוני היפנים הלבושים במיטב האופנה, להסתובב בין חנויות האלקטרוניקה והמנגה ברובע אקיהברה בטוקיו, לחצות ברובע שיבויה את מעבר החציה העמוס בעולם, לצפות בהמוני היפנים בחליפות עסקים או בבגדים המסורתיים הקימונו והיוקאטה מתפללים במתחמי המקדשים העתיקים בטוקיו, ניקו קיוטו ונארה.

ללכת בחיק בטבע בשמורות הטבע היפהפיות ביניהם שמורת הטבע בסמוך לניקו ובין הכפרים המסורתיים באלפים היפניים,  לבקר במצודות הסמוראים ובראשם טירת ניג’ו בקיוטו והמצודות במצומוטו, בהימאג’י או באוסקה, לבקר באקוואריום הענק ובתצפית על אוסקה מהגלגל הענק מהגדולים בעולם.

לבלות בפארקי השעשועים: דיסנילנד טוקיו ובפארק יוניברסל באוסקה, ביקור מרתק בפס הייצור של מכוניות מזדה בהירושימה, נסיעה ביעילות ובמהירות של מאות קילומטרים בשעה ב”רכבת הקליע”  – השינקנסן, לרחוץ באונסנים – בתי המרחץ היפניים המסורתיים, לישון בבתי הארחה המסורתיים על מחצלות הטאטאמי על פי המסורת היפנית ולצפות ביחד עם המוני היפנים בפריחת הדובדבן או בשלכת הצבעונית ועוד אינספור חוויות בלתי נשכחות לכל המשפחה.

משך הטיול ביפן תלוי כמובן בזמן ובתקציב העומד לרשותכם אך כדאי להקדיש ליפן לפחות 12 יום בכדי לחוות את המיטב שיש ליפן להציע.

אין כל קושי לטייל ביפן  עם כל המשפחה לבד וללא מדריך צמוד: השילוט באנגלית, היפנים אדיבים ובעלי רצון טוב לסייע, התחבורה הציבורית יעילה מאד בכל רחבי יפן וגם נסיעה ברכב שכור לביקור באזורים כמו צפון יפן יכולה להיות חווייתית ותאפשר להגיע לאתרים מחוץ למסלול התיירים השחוק. מעבר לכך, בכל פינה ברחבי יפן ישנן חנויות נוחות הפתוחות 24 שעות ביממה בהן ניתן לקנות כמעט הכל: שתייה, אוכל, מעילי גשם, כובעים, מוצרי היגיינה וטואלטיקה, מוצרי חשמל, מתאמים לשקע החשמלי, מטענים לסלולרי וכל מה ששכחתכם להביא מהארץ.

כדאי להימנע מבזבוז זמן על נסיעות מיותרות  במערכת הרכבות היקרה למדי מומלץ מאד לתכנן מראש את הטיול ביפן. כמו כן, בעונות התיירות יפן עמוסה מאד בתיירות פנים וחוץ ועל כן מומלץ מאד להזמין זמן רב מראש את מקומות הלינה.

ישנן לא מעט חברות תעופה הטסות מישראל ליפן אך בטיסה עם הילדים מומלץ לבחור בחברה שטסה ישירות או עם נחיתת ביניים קצרה על הדרך ליפן  כמו חברת קוריאן אייר שלאחר נחיתה קצרה בסיאול ניתן להמשיך אתה כמעט לכל יעד מרכזי ברחבי יפן.

בכדי לקבל רעיונות לאטרקציות ולמסלולי טיול ביפן כדאי להיעזר באתר התיירות היפנים
בו ניתן למצוא מגוון עצום של אטרקציות ביפן בשפה האנגלית או באתר Japan-guide.com
.יפנית המהווה מדריך שלם בעברית למטיילים ביפן

בנוסף, כדאי מאד לקרוא פוסטים בבלוגים של מטיילים ישראלים כמו הבלוג “לטייל עם נילי ומעין”, זוג המטייל בקביעות עם שני הילדים בחו”ל וכותב ביחד את הבלוג הכולל שלל פוסטים על אטרקציות, מסלולים, עלויות וטיפים למטייל ביפן.

בלוג נוסף שיכול לספק מידע על התרבות היפנית הוא הבלוג של דנה פאר רשימות מהפוטון הכולל פוסטים רבים על רשמים וחוויות מרתקות של הכותבת מחיי היום יום ביפן. כמו כן מומלץ מאד לקרוא את הפוסט המקיף שכתבה זיוה רענן בבלוג שלה “שמתי לב”  – על  ג’פוניזם או למה אני נוסעת ליפן.

בנוסף, מומלץ מאד לקבל השראה ורעיונות לקראת הטיול ביפן מ Pinterest

להיעזר באתר ולקבל עצות והמלצות בכדי לקבל מושג מהן האטרקציות המתוירות ביותר ביפן מאתר
Tripadvisor
לקבל עצות ורעיונות לטיולים ביפן בקבוצות המטיילים השונות בפייסבוק ולהוריד מסלולי טיול מוכנים של מטיילים עצמאיים כמוכם באתר Turipo באמצעות אתר זה גם תוכלו גם לתכנן ולשתף את מסלול הטיול שלכם ביפן,  בתקווה שגם אתם תידבקו בחיידק היפני.

השאירי תגובה